Schemat spożywczaka na duże zyski

Czy zwróciłeś kiedyś na sposób ułożenia towarów w sklepie spożywczym? Nigdy nie jest on przypadkowy, tylko zawsze rządzi się swoimi prawami. Na półkach ustawia się towary tematycznie, tak aby klient nie musiał skakać od jednych napojów do drugich. W dodatku w dobrych sklepach dba się również o takie ustawienie kolorów, które przyciąga wzrok i zachęca do kupowania. Większość klientów to wzrokowcy. Jeżeli dostrzegą oni silne bodźce, które pobudzają ich emocje, czują się zachęceni do kupowania. W dodatku towary w atrakcyjnych opakowaniach ustawia się bardzo często na wysokości oczu. Niektóre osoby nie mają zwyczaju omiatania wzrokiem całego sklepu. Czasem także ich pole widzenia ograniczają okulary korekcyjne. W dodatku produkty spożywcze tuż przed końcem terminu ważności zawsze znajdują się na samym wierzchu. Wszystko po to, aby klient sięgnął właśnie po nie – wtedy nie ma szans, że one się zmarnują. Z kolei w głębi chowa się te przeterminowane artykuły. Przy kasie zawsze są półki z batonikami, cukierkami, gumą do żucia i innymi drobnymi produktami za kilka złotych. Jeżeli klient czeka znudzony w długiej kolejce, często sięga po coś z jednej z tych półek. Czasami dzieci nakłaniają do tego rodziców. Szczególnie z tego względu, że znajduje się tam bardzo dużo smacznych i popularnych słodkich przysmaków.

Both comments and pings are currently closed.