Grupa odbiorców sklepów internetowych

Jacy są standardowi klienci korzystający z ofert przedsiębiorstw działających głownie za pomocą Internetu? Każdy sprzedawca ma określoną grupę odbiorców. Określa ich wiekiem, zamożnością, stanem rodzinnym, wykonywaną pracą, miejscem zamieszkania (wieś i miasto), często posiadanymi problemami. Jak zatem określić grupę odbiorców w temacie zakupów internetowych? Na pewno nie będzie to proste zadanie. Przede wszystkim należy mieć świadomość tego, że nie są to wszyscy ludzie. Praktycznie żaden produkt nie trafia do stu procent odbiorców. To jest pewne. Więc dla kogo istnieją sklepy internetowe, portale aukcyjne czy serwisy pośredniczące zakupom grupowym? Jeżeli chodzi o wiek, to zaczyna się od nastolatek a kończy mniej więcej na ludziach w młodszym wieku emerytalnym. (Naturalnie te określenia są generalizowane, może zdarzyć się przecież i tak, że osiemdziesięcioletni pan będzie również korzystał na przykład z aukcji internetowej.) Bardzo często niestety możliwość dokonywania zakupów w sieci ogranicza miejsce zamieszkania. Choć to nieprawdopodobne, wciąż istnieją w naszym kraju wsie, na których Internet jest tylko legendą, o której ludzie słyszą będąc w mieście. Zatem po raz kolejny generalizując możemy przyjąć, że zakupy internetowe są przeznaczone dla mieszkańców miast – od tych małych aż po molochy. Jeżeli chodzi o stan rodzinny, to jest to kwestia dość względna. Z jednej strony więcej wolnego czasu, który mógłby być spędzany na bieganinie po sklepach mają osoby wolnego stanu, jednakże z drugiej strony mają one i więcej pieniędzy do wydania. Rodzice małych dzieci z całą pewnością wydaliby fortunę na zakupy w sieci, skoro nie mają zbyt wiele wolnego czasu, jednakże wiadomo, że jest to dość trudne ze względów czysto ekonomicznych. Tę kategorie zatem pomińmy. Natomiast w kwestii zamożności samej w sobie – aby robić zakupy gdziekolwiek, to pieniądze na nie trzeba mieć, nawet jeśli będą pożyczone. Logiczne jest, że im więcej pieniędzy się ma, tym więcej się ich wyda. Bogatszy wyda więcej. Nie wolno pominąć najważniejszego faktu – aby być w grupie odbiorców sklepów i innych portali umożliwiających dokonywanie zakupów przez Internet, przede wszystkim trzeba mieć dostęp do komputera podłączonego do sieci internetowej.

Both comments and pings are currently closed.