Niechęć firm do reklamy poprzez zakupy grupowe

Ludzie chcieliby wszystko otrzymywać za darmo. Cóż, nic dziwnego. Nie ma co szykanować takiego stwierdzenia. Jednakże powinni wszyscy wiedzieć, że w rzeczywistym świecie tak się nie dzieje, nawet wygrane na loteriach kosztują tyle, ile pieniędzy wydało się na losy czy kupony. Skoro nie da się żyć za darmo, to ludzie starają się ku temu dążyć za pomocą oszczędzania w każdej możliwej sytuacji. We współczesnym świecie bardzo dobrze na tym mogą wyjść klienci internetowych zakupów grupowych, gdzie mogą zakupić dany towar czy usługę za połowę oryginalnej ceny. Dobrze wychodzą na tym również przedsiębiorcy. Myśleć można, że do tego, aby oferta ich firmy trafiła na stronę portalu, ustawiają się kolejki. W końcu forma reklamy jest nieprzeciętna i bezwarunkowo rewelacyjna. A jednak grono przedsiębiorców nie decyduje się na to, by skorzystać z usług portali oferujących zakupy grupowe. Dlaczego tak się dzieje? Według przeprowadzanych sondaży najczęściej firmy uznają, że nie będzie to dla nich opłacalne. Wysoki rabat, którego muszą udzielić, staje się barierą dla nich nie do pokonania, więc rezygnują już na przedbiegach. Ponadto kolejnym wydatkiem jest wysoka prowizja dla pośrednika, czyli właściciela portalu, która nierzadko wynosi prawie połowę kwoty, którą płaci klient. De facto skoro cenę wyjściową przedsiębiorstwo ma obniżyć o pięćdziesiąt jeden procent, a z pozostałej kwoty jeszcze połowę oddać w ramach prowizji, to wychodzi na to, iż z całego możliwego zarobku zostaje mu jedynie dwadzieścia pięć procent, a czasami nawet nie. Z tego powodu pesymiści nawet nie rozważają opcji, by skorzystać z takiej reklamy. Nie potrafią patrzeć długodystansowo, patrzą jedynie na zyski i straty z tej kampanii reklamowej, jeśli by tak nazwać zakupy grupowe. Wielu rezygnuje również, gdyż uważa, że ich sektor działania nie nadaje się do reklamy przez serwisy zakupów grupowych, co również wydaje się naciąganym powodem, gdyż jak wiadomo dla chcącego nic trudnego. Wielokrotnie spotkać można było oferty firm, o których nawet by się nie pomyślało, że będzie można je spotkać na portalach zakupów grupowych. Zatem najważniejszy jest zmysł obserwacji, umiejętność kalkulacji i wyczucie potrzeby klienta.

Both comments and pings are currently closed.