Dobrze przygotowany personel

Często zdarza się, że omijamy niektóre sklepy, ponieważ nie przepadamy za panią, którą spotkamy przy kasie. Zazwyczaj kasjerka uśmiecha się i jest uprzejma, jednak zdarzają się wyjątki. Niektóre sytuacje można zrozumieć, ponieważ każdy jest tylko człowiekiem i po kilku godzinach pracy może być zmęczony i mieć zły humor. Czasami jednak kobieta lub mężczyzna siedzący za kasą są niemili z natury, co powoduje, że klienci starają się unikać ich i sklepu, w którym pracują. Dobrze dobrany personel to podstawa sukcesu w handlu. Pomoc przy odnalezieniu danego produktu oraz umiejętność doradzenia to bardzo cenne cechy, które czynią ze sprzedawcy dobrego pracownika. Jeśli pani za ladą jest uprzejma i nie rzuca krojoną dla nas wędliną, oczywiste jest, że będziemy odwiedzali ten sklep częściej. Jeśli sprzedawca mamrocze coś pod nosem i jest opryskliwy, nie będzie dla nikogo zdziwieniem, jeśli przy stoisku zabraknie kolejki. Istotne są także kompetencje osoby zatrudnionej na danym stanowisku. Na dziale alkoholowym powinniśmy uzyskać odpowiedź na pytanie o to, które z win są wytrawne, a które słodkie. Sprzedawca obsługujący dział chemiczny oraz kosmetyczny powinien pomóc nam w rozkodowaniu daty ważności, jaka zazwyczaj widnieje na opakowaniu m.in. kremów, szamponów, płynów do płukania, past do zębów.

Both comments and pings are currently closed.