Reklamy dla dzieci

Reklamy mają na celu zachęcenie nas do zakupu danego produktu. Nawet jeśli nie jest nam potrzebny, producenci starają się nas przekonać, abyśmy skusili się jednak na wypróbowanie. Zapraszając do wzięcia udziału w filmie reklamowym znane osoby, powodują u nas wzbudzenie zaufania do produktu. Anonimowa twarz nie działa tak przekonująco, jak aktor, którego widzimy co wieczór w ulubionym serialu. Szczególnie podatne na działanie reklam są dzieci. Każde dziecko kocha zabawki i chciałoby mieć ich jak najwięcej. Wykorzystują to firmy reklamujące swoje produkty w telewizji. W przerwie między blokiem bajek wpuszczane są krótkie filmy, w których dzieciaki zachwycają się najnowszym modelem samochodu sterowanego za pomocą radia albo najpiękniejszą i najładniej śpiewającą lalką. Działa to na wyobraźnię naszych pociech, które natychmiast chciałyby wejść w posiadanie reklamowanej właśnie zabawki. Dodatkowym bodźcem jest zazwyczaj to, że produkt jest już w posiadaniu któregoś z kolegów lub jednej z koleżanek. Wymieniając się w szkole uwagami na temat nowości w telewizji, dzieciaki zapewne wypominają sobie nawzajem brak określonego modelu w czyjejś kolekcji. Dla rodziców jest to utrapienie, ponieważ w sklepie czeka ich ciężka walka o to, aby nie zanieść do kasy zabawki, którą dziecko skojarzyło z wpuszczaną nagminnie reklamą i rozpoznało w niej produkt z filmu.

Both comments and pings are currently closed.