Moda na konsumpcjonizm

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech dzisiejszych czasów jest konsumpcjonizm. Przejawia się on m. in. w podejściu ludzi do robienia zakupów – różnych, nie tylko spożywczych. Obecnie nie można na brak rozmaitych produktów, można kupić właściwie wszystko to, co się chce – w zależności od możliwości finansowych jakimi się dysponuje. Ludzie korzystają z tych możliwości bardzo chętnie, efektem czego jest kupowanie większej ilości rzeczy niż to rzeczywiście jest potrzebne. Bardzo popularne jest robienie zakupów na zapas – wystarczy w weekend wybrać się do jakiegoś super- lub hipermarketu, aby zobaczyć wyładowane po brzegi wózki (podobnie wygląda to przed świętami, dniami wolnymi od pracy czy długimi weekendami). Ciężko chwilami się oprzeć wrażeniu, że spora część ludzi nie zastanawia się zbytnio nad tym, co kupuje oraz nad tym, że sporo jedzenia kupionego na zapas i tak skończy w koszu na śmieci. Nie inaczej jest w przypadku innych produktów. Nie da się ukryć, że konsumenci są nastawieni na gromadzenie rozmaitych dóbr materialnych – nawet, jeśli faktycznie nie są one im do niczego potrzebne. Mechanizm ten jest nieustannie nakręcany poprzez reklamy i otwieranie coraz to nowych sklepów.

Both comments and pings are currently closed.